KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR
Våra köpvillkor gäller för alla inköp av varor på vår webbshop. Köpvillkoren godkänns av dig som kund i samband med att du genomför ett köp i vår webbshop.
KLARNA
Vi använder oss av KLARNA CHECKOUT där du smidigt kan välja kortbetalning, betala sen, betala nu eller finansiera via Klarna.
BYTE AV VARA
Om du vill byta en vara eller ändra storlek gör du det genom att returnera de varor du vill byta samt lägger en ny order med den nya varan eller storleken. Se nedan hur du returnerar en vara.
ÅNGERRÄTT - RETUR
Enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, har du som kund rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller i 14 dagar från och med det datum som varan eller varorna mottagits av dig som kund. Om köpet avser fler varor som levererats i separata leveranser, gäller ångerrätten om 14 dagar från det datum då den sista varan levererats.
När du vill använda din ångerrätt, ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss med namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som du vill returnera. Detta måste du göra innan ångerfristen om 14 dagar passerat. Därefter måste varan eller varorna skickas tillbaka till oss utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du ångrat ditt köp.
När du skickar tillbaka en vara, måste du returnera varan i samma skick som du mottagit den. Varan ska vara oanvänd med alla lappar kvar. All interiör ska returneras i originalförpackning med originalemballage. Emballaget utgör en del av varans värde, och varan anses inte ha returnerats i samma skick och mängd om originalemballaget inte medföljer. Vi uppmanar dig därför att spara originalförpackning samt originalemballage tills du är säker på att du kommer att behålla varan. Du som kund ansvarar för varan under transporten tillbaka till oss samt för eventuell värdeminskning av varan som uppstår på grund av fel förpackning eller dylikt. Du som kund står för returfrakten.
Återbetalning sker via Klarna.
REKLAMATIONER
Du som kund har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverknings- eller materialfel på varan. Om du vill reklamera en vara, måste du reklamera inom skälig tid från och med att felet upptäcktes. Du som kund har även ett ansvar för att inte förvärra felet på varan genom att använda varan.
Om du som kund inte hanterat varan varsamt, inte följt tvättråden eller att ett fel uppstått på grund av överdriven användning, har du som kund inte rätt att reklamera varan.
PRISER OCH BETALNING
Vi på StyledByMe förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående priser, sortiment och leveranstid. Vi reserverar oss gentemot eventuella fel i såväl produktinformation som pris och lagersaldo. Bilderna i vår webbshop är endast illustrativa och är ingen garanterad representation av det exakta antalet produkter du får om du beställer, inte heller att utseende, funktion eller ursprung för produkten stämmer.
Betalning sker via Klarna.
LEVERANS
Vi levererar enbart varor inom Sverige. Om din vara finns i lager, packas den och skickas från oss inom 2-4 arbetsdagar. Därefter tar DHL över transporten, vilket innebär att det tar ytterligare ett par dagar från det att vi skickat varan från vårt lager.
Frakten kostar 69 SEK, men vid köp över 800 SEK ingår frakten.
Om du inte hämtar ut ditt paket hos din Service Point inom 7 dagar så debiteras du för expeditionsavgift, hanteringsavgift samt returkostnad om 250 SEK. Detta dras av på din återbetalning via Klarna.